Propozycje do pracy z dzieckiem w domu dla maluszków i średniaków 16.03.-20.03.2020r. „Marcowa pogoda”

Uczymy się wierszyka o wiośnie, który jest połączony z ćwiczeniami logorytmicznymi

Przyszła do nas wiosna                              (maszerujemy w miejscu)

W kolorowych kwiatach,                     (przykucamy, pokazujemy jak rosną kwiatki)

Przyleciały ptaki z dalekiego świata   (rękami naśladują lot ptaków)

Dobrze, że jest wiosna,                        (klaszczą rytmicznie w ręce)

Wiosna cieszy nas                            (ręce na biodrach, obracają się dookoła siebie)

Słonko grzeje mocno                       (dłonią rysują kółeczko)

Na spacery czas                                 (maszerują w miejscu)

Śpiewamy piosenkę „Wiosenny spacerek”

(znajdziemy ją na You Tube wpisując tytuł)

1. Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Już cieplutkie słońce świeci,
na wycieczkę poszły dzieci
z naszego przedszkola,
z naszego przedszkola.

2. Tup, tup, tup, tup, tup, tup.
Tu fiołek, tam pierwiosnek,
widać wiosnę, słychać wiosnę
w lesie i na polach,
w lesie i na polach.

3. Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.
Jaskółeczka czarna, mała
z ciepłych krajów przyleciała,
gniazdo swe buduje,
gniazdo swe buduje.

Prace plastyczne:

  • „Marcowa pogoda”- wykonanie z zastosowaniem techniki „mokre w mokrym”-kartkę papieru moczymy wodą pocierając pędzlem, gąbką namoczoną w wodzie i dziecko na tej mokrej kartce farbami akwarelowymi maluje obrazek.
  • „Chmurki”- odrysowywanie sylwet chmurek wspólnie z dzieckiem, (dziecko 4-letnie wycina) i koloruje jedną na niebiesko a drugą na szaro, 3-latkom pomagamy wyciąć,
  • „Wiosenne słoneczko”- na białej kartce odrysowujemy koło np. od miseczki (4-latki wycinają koło, młodszym wycina rodzic) i żółtą farbką dziecko maluje kółeczko i kreseczki dookoła.
  • „Bazie”- gałązki dziecko maluje kredką brązową, bazie kulki maluje paluszkiem z wykorzystaniem pasty do zębów.
  • „Pączki na gałązkach”- dziecko rysuje ołówkiem po kropeczkach, koloruje rysunek kredkami.

Zabawy ruchowe:

  • „Dzieci i deszcz”- wyznaczamy miejsce na domek np. kocyk, poduszka dziecko biega swobodnie, gdy wypowiemy słowo „pada deszcz” szybko wraca do swojego domku( siada na wyznaczonym miejscu)
  • Spotkanie pod parasolem”- rozkładamy parasol na dywanie, dziecko biega, gdy usłyszy stukanie ucieka pod parasol, bo zaczyna padać deszcz, pod parasolem stukamy i liczymy z dzieckiem ile kropel spadło (od 3do 5 lub więcej)
  • Zabawy z piłką- toczymy piłkę w uliczce zrobionej np. ze skakanek, staramy się aby piłka nie uciekła poza wyznaczony teren,
  • Zabawa w szukanie kolorów- wymieniamy nazwę dowolnego koloru a dziecko szuka przedmiotu w tym kolorze, wykorzystujemy zabawki i przedmioty w pokoju dziecka,

 

Autor: Zofia Hebda


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Czerwiec 2020
P W Ś C P S N
« maj    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Najnowsze komentarze