Propozycje zajęć dla dzieci 5,6 letnich

1.Rodzicu! Przeczytaj dziecku wiersz M. Terlikowskiej Kolorowe koła.

Spójrzcie uważnie dookoła,                                 

wszędzie są kule i koła.

Kół co niemiara, kul co niemiara.

Jest koło! Tarcza zegara.

Wesoło koła turkocą

pod starodawną karocą.

Na drogach świecą się jasno,

błysną i gasną, błysną i gasną.

A tutaj koło przy kole:

wagon, semafor – to kolej.

A kiedy kół jest tak dużo,

po prostu pachnie podrożą.

Kulę każdy nadmucha –

od babci do malucha.

Zrobimy z mydła pianę

i będą bańki mydlane. 

Ojej, przepraszam, omyłka.

To już nie bańka – to piłka.

Tu mamy kulę armatnią,

niemodną wprawdzie ostatnio.

Sypią się kule, kuleczki,

wiśnie, a może porzeczki.

Nitka, na nitce kulki.

Czyje korale? – Urszulki.

Balon

to kula z gondolą.

Lećmy!

Państwo pozwolą.

W balonie było przyjemnie,

lecz pora wracać na Ziemię.

Noc właśnie Ziemię otula.

A Ziemia – to co?

Też kula. (…)

2. Porozmawiaj z dzieckiem na temat wiersza. Zadaj mu pytania:

– Jakie przedmioty w kształcie koła zostały wymienione w wierszu?

– Jakie przedmioty w kształcie kuli zostały wymienione w wierszu?

– Poszukajcie kół i kuli w pokoju, w którym przebywacie.

– Podzielcie te przedmioty na sylaby i na głoski.

3. Czytajcie z dzieckiem; To koło, a to kula.

4. Proszę rodziców o przygotowanie dla dzieci kartek i kredek.

– Dzieci składają kartkę na pół, na jednej połowie rysują przedmioty w kształcie koła, a na drugiej przedmioty w kształcie kuli. Np. koło od samochodu, talerz, kolorowy krążek do ćwiczeń, taca, piłki, pomarańcza, kula śniegowa itp.

 

                                                                    Wychowawczyni Anna Paszkaniak
W razie pytań proszę pisać pod adres pasanna@vp.pl

Autor: Anna Paszkaniak


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kategorie

Najnowsze komentarze