Język angielski
5-6 latki
Witam w tygodniu poprzedzającym Święta Wielkanocne.
Easter – wielkanoc
Egg – jajko
Bunny – zajączek
Chicken – kurczak
Basket – koszyk
Proponuję dzieciom zabawę w szukanie jajek o różnych kolorach, które dzieci mogą sobie samodzielnie przygotować, kolorując jajka. Będzie to powtórzenie nazw angielskich kolorów.
Zadaniem rodziców jest ukryć jajka. A zadaniem dzieci je znaleźć. Rodzice mówią dzieciom: hot(gorąco), warm (ciepło) lub cold (zimno), czyli bawimy się w „ciepło - zimno”. Po odnalezieniu jajek dzieci mówią po angielsku kolor jajka, które znalazły.
A do tańca i śpiewania polecam:
https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc
https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8
https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc
A teraz przypomnimy sobie czasowniki ruchu:
Jump – skakać
Run – biegać
Fly – latać
Clap – klaskać
Sit down – usiąść
Stand up – wstać
Sleep – spać
Stop – zatrzymać się
Touch – dotykać
Dance – tańczyć
shake – trząść
Walk – iść
Simon says” – Osoba wybrana na „Simona” staje w środku i podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę. Uczestnicy zabawy wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” i tylko jeżeli jest zgodna z tym, co demonstruje „Simon”. W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie mogą ruszyć się z miejsca.
Stop and touch your (nose) – Puszczamy muzykę, tańczymy, biegamy… Nagle robimy stop i mówimy „stop and touch your (nose)!” Dziecko ma wtedy za zadanie dotknąć nosa i pozostać nieruchomo, dopóki nie włączymy muzyki z powrotem. W tej zabawie wykorzystujemy naturalną potrzebę dzieci do ruchu oraz radość i zapał z jakim starają się nie ruszać.
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wg
3-4 latki
Dziś przypomnimy sobie czasowniki ruchu:
Jump – skakać
Run – biegać
Fly – latać
Clap – klaskać
Sit down – usiąść
Stand up – wstać
Sleep – spać
Stop – zatrzymać się
Touch – dotykać
Dance – tańczyć
shake – trząść
Walk – iść
Simon says” – Osoba wybrana na „Simona” staje w środku i podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę. Uczestnicy zabawy wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” i tylko jeżeli jest zgodna z tym, co demonstruje „Simon”. W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie mogą ruszyć się z miejsca.
https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg
https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU
A teraz zabawy naszym ciałem:
Hand – ręka
Nose – nos
Head – głowa
Shoulders – ramiona
Knees – kolana
Toes – palce u stóp
Ears – uszy
Eyes – oczy
Mauth – usta
Zabawa w magnes – Dzieci dobierają się parami. Nauczyciel wydaje komendy, a dzieci dotykają się danymi częściami ciała, np.: Shoulder to shoulder; Knee to knee; Head to head; Arm to arm; itp
Say Hello with your hand (foot, nose).Zabawa utrwalająca słownictwo dotyczące części ciała. Rodzic wydaje polecenia, a dzieci witają się w różny sposób. Podają sobie ręce, dotykają się stopami, łokciami lub nosami. Używają zwrotu: Hello head! Hello foot!itd.
Stop and touch your (nose) – Puszczamy muzykę, tańczymy, biegamy… Nagle robimy stop i mówimy „stop and touch your (nose)!” Dziecko ma wtedy za zadanie dotknąć nosa i pozostać nieruchomo, dopóki nie włączymy muzyki z powrotem. W tej zabawie wykorzystujemy naturalną potrzebę dzieci do ruchu oraz radość i zapał z jakim starają się nie ruszać.
Rysowanie brakujących części twarzy.
Opiekun rysuje na tablicy kilka twarzy, jednak na każdym rysunku brakuje jakiegoś elementu. Dzieci mają powiedzieć, czego brakuje. Np. rysujemy twarz bez nosa i pyta: What’s missing? Dzieci odpowiadają: nose. Powtarzamy zabawę, rysując twarze, którym brakuje innych elementów
A kiedy siedzenie nam się znudzi to:
Życzę wszystkim Dzieciom oraz ich rodzicom i opiekunom Wesołych i zdrowych Świąt Wielkanocnych!!!
Barbara Sławęcka- Śmigiel
7 kwietnia 2020 godz. 05:31