Język angielski

5-6 latki

Witam w tygodniu poprzedzającym Święta Wielkanocne.

Easter – wielkanoc

Egg – jajko

Bunny – zajączek

Chicken – kurczak

Basket – koszyk

Proponuję dzieciom zabawę w szukanie jajek o różnych kolorach, które dzieci mogą sobie samodzielnie przygotować, kolorując jajka. Będzie to powtórzenie nazw angielskich kolorów.

Zadaniem rodziców jest ukryć jajka. A zadaniem dzieci je znaleźć. Rodzice mówią dzieciom: hot(gorąco), warm (ciepło) lub cold (zimno), czyli bawimy się w „ciepło –  zimno”. Po odnalezieniu jajek dzieci mówią po angielsku kolor jajka, które znalazły.

 

A do tańca i śpiewania polecam:

https://www.youtube.com/watch?v=hb9tt7LiYrc

https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

https://www.youtube.com/watch?v=CzYplxl_RAc

 

 

A teraz przypomnimy sobie czasowniki ruchu:

Jump – skakać

Run – biegać

Fly – latać

Clap – klaskać

Sit down – usiąść

Stand up – wstać

Sleep – spać

Stop – zatrzymać się

Touch – dotykać

Dance – tańczyć

shake – trząść

Walk – iść

 

Simon says” – Osoba wybrana na „Simona” staje w środku i podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę. Uczestnicy zabawy wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” i tylko jeżeli jest zgodna z tym, co demonstruje „Simon”. W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie mogą ruszyć się z miejsca.

 

Stop and touch your (nose) – Puszczamy muzykę, tańczymy, biegamy… Nagle robimy stop i mówimy „stop and touch your (nose)!” Dziecko ma wtedy za zadanie dotknąć nosa i pozostać nieruchomo, dopóki nie włączymy muzyki z powrotem. W tej zabawie wykorzystujemy naturalną potrzebę dzieci do ruchu oraz radość i zapał z jakim starają się nie ruszać.

https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

https://www.youtube.com/watch?v=71hqRT9U0wg

 

 

3-4 latki

Dziś przypomnimy sobie czasowniki ruchu:

Jump – skakać

Run – biegać

Fly – latać

Clap – klaskać

Sit down – usiąść

Stand up – wstać

Sleep – spać

Stop – zatrzymać się

Touch – dotykać

Dance – tańczyć

shake – trząść

Walk – iść

 

Simon says” – Osoba wybrana na „Simona” staje w środku i podaje komendy poprzedzone słowami „Simon says…”, wykonując jednocześnie podaną komendę. Uczestnicy zabawy wykonują komendę tylko jeżeli jest ona poprzedzona słowami „Simon says…” i tylko jeżeli jest zgodna z tym, co demonstruje „Simon”. W przeciwnym wypadku uczestnicy zabawy nie mogą ruszyć się z miejsca.

 

https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

https://www.youtube.com/watch?v=pHmsE1mnhgg

https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

 

 

A teraz zabawy naszym ciałem:

 

Hand – ręka

Nose – nos

Head – głowa

Shoulders – ramiona

Knees – kolana

Toes – palce u stóp

Ears – uszy

Eyes – oczy

Mauth – usta

 

Zabawa w magnes  – Dzieci dobierają się parami. Nauczyciel wydaje komendy, a dzieci dotykają się danymi częściami ciała, np.: Shoulder to shoulder; Knee to knee; Head to head; Arm to arm; itp

 

Say Hello with your hand (foot, nose).Zabawa utrwalająca słownictwo dotyczące części ciała.  Rodzic wydaje polecenia, a dzieci witają się w różny sposób. Podają sobie ręce, dotykają się stopami, łokciami lub nosami. Używają zwrotu: Hello head! Hello foot!itd.

 

Stop and touch your (nose) – Puszczamy muzykę, tańczymy, biegamy… Nagle robimy stop i mówimy „stop and touch your (nose)!” Dziecko ma wtedy za zadanie dotknąć nosa i pozostać nieruchomo, dopóki nie włączymy muzyki z powrotem. W tej zabawie wykorzystujemy naturalną potrzebę dzieci do ruchu oraz radość i zapał z jakim starają się nie ruszać.

 

Rysowanie brakujących części twarzy.

Opiekun rysuje na tablicy kilka twarzy, jednak na każdym rysunku brakuje jakiegoś elementu. Dzieci mają powiedzieć, czego brakuje. Np.  rysujemy twarz bez nosa i pyta: What’s missing? Dzieci odpowiadają: nose. Powtarzamy zabawę, rysując twarze, którym brakuje innych elementów

A kiedy siedzenie nam się znudzi to:

https://youtu.be/WX8HmogNyCY

https://youtu.be/eBVqcTEC3zQ

 

Życzę wszystkim Dzieciom oraz ich rodzicom i opiekunom Wesołych i zdrowych Świąt Wielkanocnych!!!

Barbara Sławęcka- Śmigiel

Autor: Barbara Piotrowska


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kategorie

Najnowsze komentarze