Wycieczka na łąkę – propozycje zajęć dla 5,6-latków

1.Wiem, że bardzo lubicie zagadki i rymowanki. Proszę Rodziców by czytali rymowanki, a dzieci kończą:

-Trawa, kwiaty, biedronka – to na pewno… (łąka)

 -Czerwone jak gotowane raki – to… (maki)

 -Ma żółty środek, białe płatki,  łodyga u niej wiotka.

  Ten łąkowy kwiat to… (stokrotka)

 -Piegowata dama. Po łące chodzi od rana.

Wygrzewa się w promykach słonka.

To maleńka… (biedronka)

 -Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tyle! Nie, to… (motyle)

 

-Lata, lata koło nosa. Uwaga! To groźna… (osa)

 -Lata, lata obok czoła. To miodna… (pszczoła)

2. PRACA W  KATRACH PRACY:

6-latki – otwórzcie Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady . Litery i liczby cz.2. str.76- Czytanie zdań, pisanie X pod wyrazem tak, jeżeli zdanie jest prawdziwe, lub pod wyrazem nie, jeżeli zdanie jest fałszywe.

5-latki – otwórzcie Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 73.Rodzic czyta nazwy zwierząt i roślin, odszukiwanie  ich na rysunku. Kolorowanie rysunku.

3.Przeczytajcie wspólnie z rodzicami tekst, starszaki samodzielnie.

Po łące chodzi bocian.

Nad stawem siedzą żabki.

Na łące rosną kwiatki: mlecze, jaskry i stokrotki.

Nad łąką latają motyle, osy, biedronki i inne owady.

4. Zapraszam do oglądnięcia prezentacji „Co piszczy w trawie”

https://www.youtube.com/watch?v=-BUOhWf14Qo

5. Rozwiązywanie zagadek „Mieszkańcy łąki”

https://www.youtube.com/watch?v=LIsNWZUA8X4

6. A teraz zapraszam do rozwiązywania zadań tekstowych. Proszę przygotować czyste zeszyty, kredki i ołówki. Rodzic czyta zadania, dziecko pisze działanie w zeszycie, liczy i podaje wyniki. Zachęcam do wykonania rysunku do zadania.

– Na rabatce zakwitło 5 tulipanów żółtych i 4 tulipany czerwone. Ile tulipanów zakwitło razem na rabatce?

– Nad łąką latały 4 motyle i 3 pszczółki. Ile owadów latało nad łąką?

– Ola zerwała do wazonu 10 tulipanów, 3 tulipany omdlały. Ile tulipanów zostało w wazonie?

– Nad stawem siedziało 8 żabek, 4 wskoczyło do stawu. Ile żabek zostało nad stawem?

Proponuję też, by rodzice podawali różne działania, a dzieci wyliczają (w zakresie 10)

7. Zapraszam Was teraz na wycieczkę na łąkę.

Zachęcam do wnikliwej obserwacji napotkanych podczas wycieczki roślin i zwierząt. Szukajcie roślin i zwierząt, o których była mowa w podanych propozycjach. Obserwujcie zachowania owadów, słuchajcie wydawanych przez nie odgłosów. Przypominam o zasadach bezpiecznego zachowania się podczas wycieczki. Uważajcie na kleszcze. Obserwujcie rośliny, nazbierajcie kwiatów i ułóżcie z nich piękny bukiet.

Miłej wycieczki.

Pozdrawiam. A Paszkaniak

 

Autor: Anna Paszkaniak


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kategorie

Najnowsze komentarze