Wspólne zabawy – propozycje dla 5,6-latków

1. Przypomnijcie sobie „Piosenkę o prawach dziecka”

https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4

2. Powtórzenie dni tygodnia na podstawie wiersza E. M. Skorek Dni tygodnia.

Jakie nazwy dni

tygodnia znamy?

Czy wszystkie nazwy

dni pamiętamy?

Jeśli ktoś lubi

takie zadania,

niech się zabiera

do wyliczania.

Powietrza dużo

buzią nabiera

i na wydechu

niech dni wymienia:

− poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie.

Poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela.

Jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia?

 3. Co jest cięższe, a co lżejsze? Karta pracy cz.4. str. 55. Kolorowanie w każdej parze cięższego przedmiotu.

Jak działa waga szalkowa, wyjaśni wam Kaczor Donald:

https://www.youtube.com/watch?v=TzVrlCYfMrA

Kiedyś do ważenia używano wagi szalkowej. Teraz używa się wag elektronicznych, które same potrafią obliczyć, ile trzeba zapłacić za towar. Ważenie jest prostsze, wygodniejsze i szybsze, niż kiedyś. Można się pobawić z dziećmi: Po jednej stronie dziecko układa 1 kg cukru, po drugiej 1 kg mąki. Dzieci odczytują informacje o wadze towaru na opakowaniu, obserwują i analizują zachowanie wagi. Następnie na jednej z szalek w miejsce towaru o wadze 1 kg kładziemy np. kaszę w mniejszym opakowaniu. Poleca się dzieciom określić zachowanie szalek i wskazać, który produkt jest lżejszy, a który cięższy. Następnie dziecko odczytuje informację o wadze towaru na opakowaniu, np. kaszy w stugramowym woreczku. Dzieci przeprowadzają szereg pomiarów z wykorzystaniem innych produktów spożywczych, np. jabłek, ziemniaków. W jaki sposób – nie posiadając odważników – można odważyć np. 1 kilogram?. (klocki – umowny symbol ważenia). Dzieci ważą zabawki (samochody, lalki, misie…) porównując ich ciężar np. („miś jest lżejszy od lalki, bo idzie do góry”). Wynik pomiarowy można zapisać: (np. miś – waży 4 klocki, 3 guziki) Są różne rodzaje wag: (waga sklepowa, kuchenna, lekarska, łazienkowa, jubilerska, towarowa)

5. Czas na zabawę z rodzicami. Oto przykłady:

https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g

https://www.youtube.com/watch?v=U2-l87iDqU8

https://www.youtube.com/watch?v=ptz7EDNmuag

6. Powtórzenie nazw miesięcy, słuchanie wiersza E. M. Skorek Nazwy miesięcy

Jakie miesiące

w roku mamy?

Czy wszystkie nazwy

miesięcy znamy?

Komu nie sprawi

trudu zadanie,

niech rozpoczyna

ich wyliczanie.

Powietrza dużo

buzia nabiera

i na wydechu

nazwy wymienia:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.

Jeśli za trudne

było zadanie,

ćwicz dalej z nami

to wyliczanie:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień.

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik listopad, grudzień.

Jaki mamy teraz miesiąc?

7. Wspólnie  z rodzicami przeczytajcie te zdania, a następnie każde dziecko wybiera jedno zdanie i narysuje do niego piękną ilustrację. Proszę Rodziców, by to zdanie wpisali w górnej części kartki. Ilustrację należy wykonać kredkami, flamastrami lub farbami. Rozplanujcie ilustrację tak, by cała kartka była wypełniona, pomalujcie też delikatnie tło.

Zapraszam do wspólnej zabawy! Kto wykona pacę, może zrobić zdjęcie i przesłać na mój adres, a ja umieszczę prace w galerii.

 W niebieskim wazonie były trzy czerwone tulipany.

Cztery żabki skaczą nad stawem.

Po łące chodzą dwa bociany.

Duża piłka jest fioletowa i ma żółte kropki.

Na kwiatku siedzi kolorowy motylek.

Na stole stoi niebieska miska, a w niej maliny.

 Pozdrawiam. A Paszkaniak

 

Autor: Anna Paszkaniak


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kategorie

Najnowsze komentarze