Wielkanoc tuż, tuż – propozycje zajęć dla 3,4 latków

Temat: Wielkanoc

3 latki Karty pracy str. 13-14

4 latki Karty pracy str. 20-22

1. Rodzicu przeczytaj proszę dziecku opowiadanie:

Jak wiadomo, każda mama pragnie, aby jej dziecko było naj, naj, najwspanialsze! Prawda?
Tak samo rzecz się miała z pewnymi dobrze mi znanymi kurami. Któregoś ranka wszystkie trzy zniosły jajka. Cóż to była za radość! Gdakały wniebogłosy ze szczęścia! Spoglądały z miłością na swe jajeczka. Otulały je delikatnie. Nasłuchiwały, czy zza kruchej skorupki nie dobiegnie ich czasem jakiś dźwięk. Jednym słowem, jak wszystkie mamy, robiły sporo zamieszania.
– Z mojego jajeczka – gdakała pierwsza kura – wyrośnie najsilniejszy kogucik na całym podwórku!
– A z mojego – gdakała druga – najpiękniejsza nioska w całej wsi!
Zaś trzecia kura była tak szczęśliwa, że nie wiedziała nawet, czy wolałaby chłopca, czy
dziewczynkę. Wszystkie jednak chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze. Postanowiły więc pomalować skorupki jajek najwspanialej, jak tylko potrafiły.
– Mój kogucik – gdakała pierwsza kura – będzie czerwony w niebieskie paski.
– A moja nioska – gdakała druga – będzie różowa w zielone groszki.
Zaś trzecia kura nie mogła się zdecydować, czy pomalować jajo na pomarańczowo w brązowe
kwadraciki, czy na brązowo w pomarańczowe trójkąciki. Wszystkie były przekonane, że z tak kolorowych jajek wyklują się najpiękniejsze kurczaki na świecie.
(Rodzice przerwijcie opowiadanie i zapytajcie dzieci, co sądzą o pomyśle kurek i czy rzeczywiście z jajek wylęgną się kurczątka w kolorach skorupek. Następnie kontynuujcie opowiadanie, zwracając uwagę dzieci na to, kto miał rację).
I rzeczywiście. Którejś nocy usłyszały jakieś ciche trzaski, jakieś popiskiwania. Zanim się obejrzały, z popękanych kolorowych skorupek wyskoczyły ich dzieci.
– Jaka śliczniutka! – wygdakała pierwsza kura.
– Mój ty kochany! – rozczuliła się druga.
– Chlip, chlip! – płakała ze szczęścia trzecia kura.
A małe kurczaczki, wszystkie żółciutkie, jak gdyby pomalowało je samo słońce, rozejrzały się
dookoła i krzyknęły radośnie: „Mamo! Już jestem!”.

2. Rozmowa na temat opowiadania:

• Wyjaśnienie znaczenia słowa nioska – kura w okresie, kiedy znosi jaja
− Co zniosły kury?
− Dlaczego chciały, aby ich dzieci były najpiękniejsze?
− Co zrobiły, aby tak się stało?
− Jak pomalowały jajka?
− Jakie kurczątka wykluły się z jajek?

3. Zabawa do piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=dvSAoxWiVT4

4. Ćwiczenia logorytmiczne.

Dziecko powtarza za Rodzicem słowa i wykonuje odpowiednie ruchy.

Raz, dwa, trzy (podskoki)
chodź i ty.
Jedna noga,
druga noga,
skok do przodu
i od nowa.

5. Rodzicu przeczytaj dziecku zagadkę:

W wielkanocnym koszyczku
leżeć będą sobie.
Zanim je tam włożę,
ślicznie je ozdobię.

Co to? Pisanki

pisanka to jajko barwione lub malowane na Wielkanoc

6. Praca plastyczna:

Pomalujcie kolorowankę z pisanką farbami lub kredkami (kartka z przedszkola).
Możecie też sami ozdobić pisankę według własnego pomysłu (narysowaną przez mamusię lub samodzielnie).

Zdjęcia prac Rodzice mogą wysyłać na nasze maile:

katarzynas25@o2.pl

maria_1996@o2.pl

Życzę miłej pracy :)
Katarzyna Szteliga

Autor: Katarzyna Szteliga


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kategorie

Najnowsze komentarze