„Wielkanocna niespodzianka”- propozycje zajęć dla 3/4-latków

Temat tygodnia: Wielkanoc

Temat dnia: Wielkanocna niespodzianka

 

Masażyk relaksacyjny.

Dziecko i rodzic/opiekun siadają jedno przed drugim, tworząc parę.

Dziecko powtarzając wierszyk, na plecach rodzica/opiekuna: rysuje słonko, rysuje małą chmurę, rysuje dużą chmurę, uderza palcami, naśladując padający deszcz. Partnerzy zmieniają się.

Świeci słonko, świeci,

a chmurka się skrada,

zasłoniła słonko,

będzie deszczyk padać.

 

Rozwiązywanie zagadek.

Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,

bo pyszny jest bardzo i czekoladowy.(zajączek z czekolady)

 

Na stole wielkanocnym to ona króluje,

ma lukier i rodzynki – i wszystkim smakuje. (baba wielkanocna)

 

Zrobione z wydmuszek,

pięknie malowane –

w szlaczki kolorowe

albo nakrapiane. (pisanki)

 

O cukrowym tym zwierzątku

każdy z nas pamięta

i wkłada go do koszyczka

w wielkanocne święta. (baranek cukrowy)

 

Wśród pisanek leży,

ma żółty kubraczek.

Powiedz, co to jest.

To mały… (kurczaczek)

 

Tablica demonstracyjna nr 54.

Oglądanie pierwszego obrazka historyjki. Rodzic/opiekun zadaje dziecku pytania:

− Co robi rodzina?

− Co znajduje się na stole?

− To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?

Klaszcząc, podzielcie wraz z dzieckiem rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o-brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).

Oglądnie drugiego obrazka historyjki.

− W jakim nastroju jest rodzina?

− Pokaż, jakie mają miny.

 − Czy na stole coś się zmieniło?

 − Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?

Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.

− Co robi mama? Co robi tata?

 − Co robią dzieci?

 − Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?

− Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?

 − Pokaż, jak poruszają się kurczątka.

− Teraz pokaż, jak poruszają się baranki.

− Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?

Oglądanie czwartego obrazka historyjki.

− Jak zakończyła się ta historia?

 

Próby opowiedzenia przez dziecko całej historyjki.

 

Karta pracy, cz. 2, nr 23. (4-latki)

Odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi – pod wierzbą.

 

Zabawa „O której pisance myślę?”

Rodzic/opiekun umieszcza przed dzieckiem cztery pisanki, które różnią się między sobą. Opisuje słownie wybraną pisankę, a dziecko wskazuje właściwą pisankę.

 

Praca plastyczna

Dziecko koloruje koszyk wielkanocny kredkami (kartka z przedszkola).
Dziecko może też samodzielnie ozdobić koszyk według własnego pomysłu (narysowany przez mamusię lub samodzielnie).

 

Zdjęcia prac Rodzice mogą wysyłać na nasze maile:

katarzynas25@o2.pl

maria_1996@o2.pl

Życzę miłej zabawy! :)
Maria Kalińska

Autor: Barbara Piotrowska


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

marzec 2024
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kategorie

Najnowsze komentarze