„Wielkanocna niespodzianka”- propozycje zajęć dla 3/4-latków
Temat tygodnia: Wielkanoc
Temat dnia: Wielkanocna niespodzianka
Masażyk relaksacyjny.
Dziecko i rodzic/opiekun siadają jedno przed drugim, tworząc parę.
Dziecko powtarzając wierszyk, na plecach rodzica/opiekuna: rysuje słonko, rysuje małą chmurę, rysuje dużą chmurę, uderza palcami, naśladując padający deszcz. Partnerzy zmieniają się.
Świeci słonko, świeci,
a chmurka się skrada,
zasłoniła słonko,
będzie deszczyk padać.
Rozwiązywanie zagadek.
Zjedz mu długie ucho lub kawałek głowy,
bo pyszny jest bardzo i czekoladowy.(zajączek z czekolady)
Na stole wielkanocnym to ona króluje,
ma lukier i rodzynki – i wszystkim smakuje. (baba wielkanocna)
Zrobione z wydmuszek,
pięknie malowane –
w szlaczki kolorowe
albo nakrapiane. (pisanki)
O cukrowym tym zwierzątku
każdy z nas pamięta
i wkłada go do koszyczka
w wielkanocne święta. (baranek cukrowy)
Wśród pisanek leży,
ma żółty kubraczek.
Powiedz, co to jest.
To mały… (kurczaczek)
Tablica demonstracyjna nr 54.
Oglądanie pierwszego obrazka historyjki. Rodzic/opiekun zadaje dziecku pytania:
− Co robi rodzina?
− Co znajduje się na stole?
− To śniadanie świąteczne. Z okazji jakiego święta zostało ono przygotowane?
Klaszcząc, podzielcie wraz z dzieckiem rytmicznie słowa: pisanka, baranek, owies, obrus, koszyczek, bazie, baba, palma. (Pi-san-ka, ba-ra-nek, o-wies, o-brus, ko-szy-czek, ba-zie, ba-ba, pal-ma).
Oglądnie drugiego obrazka historyjki.
− W jakim nastroju jest rodzina?
− Pokaż, jakie mają miny.
− Czy na stole coś się zmieniło?
− Czy ktoś zauważył, że pękają pisanki?
Oglądanie trzeciego obrazka historyjki.
− Co robi mama? Co robi tata?
− Co robią dzieci?
− Jak wyglądają kurczątka? Ile ich jest?
− Czy naprawdę w rzeczywistości tak wyglądają kurczątka?
− Pokaż, jak poruszają się kurczątka.
− Teraz pokaż, jak poruszają się baranki.
− Czy na świątecznym, wielkanocnym stole może pojawić się zajączek? W jakiej postaci?
Oglądanie czwartego obrazka historyjki.
− Jak zakończyła się ta historia?
Próby opowiedzenia przez dziecko całej historyjki.
Karta pracy, cz. 2, nr 23. (4-latki)
Odszukajcie w naklejkach zdjęcia przedstawiające skowronka i przebiśniegi. Naklejcie skowronka na wierzbie, a przebiśniegi – pod wierzbą.
Zabawa „O której pisance myślę?”
Rodzic/opiekun umieszcza przed dzieckiem cztery pisanki, które różnią się między sobą. Opisuje słownie wybraną pisankę, a dziecko wskazuje właściwą pisankę.
Praca plastyczna
Dziecko koloruje koszyk wielkanocny kredkami (kartka z przedszkola).
Dziecko może też samodzielnie ozdobić koszyk według własnego pomysłu (narysowany przez mamusię lub samodzielnie).
Zdjęcia prac Rodzice mogą wysyłać na nasze maile:
katarzynas25@o2.pl
maria_1996@o2.pl
Życzę miłej zabawy! :)
Maria Kalińska
31 marca 2021 godz. 00:05