Wielkanoc tuż, tuż
1.Słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy „Bajeczka wielkanocna” https://www.youtube.com/watch?v=jlPybHC-pho
2. Rozmowa na temat opowiadania
– Dlaczego słonko obudziło wierzbowe kotki?
– Jakie zwierzątka potem obudziło?
– Dlaczego słonko obudziło zajączka i baranka?
3. W zeszycie czystym narysuj i pokoloruj obrazek do opowiadania.
4. Podziel na sylaby słowa związane z Wielkanocą:
pisanki, jajka, zajączek, baranek, koszyczek, Wielkanoc.
5. Ćwiczenia słowne – układamy rymy:
Ten kurczaczek to malutki……..(zwierzaczek)
To kurczątko to milutkie ……..(pisklątko)
Mama kokoszeczka znosiła śliczne …….(jajeczka)
Malutkie kureczki są jak żółciutkie ……..(kuleczki)
Malujemy jajeczka w złote gwiazdki i …….(słoneczka)
5. Karta pracy cz.3
- str. 60 rysujcie po śladach bez odrywania kredki od kartki
- str. 61 Obejrzyjcie obrazki, zaznaczcie 9 różnic między nimi.
6. Zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
7.Liczymy pisanki- rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 ( wytnijcie sobie 10 pisanek z papieru, dziecko lub rodzic czyta treść zadań)
Na stole leżały 4 pisanki, mama dołożyła jeszcze 5 pisanek. Ile jest razem pisanek? ( dz. układa i liczy)
W koszyczku było 6 pisanek, mama dołożyła jeszcze 4. Ile jest pisanek w koszyczku?
Na talerzu było 10 pisanek, 7 pisanek zabrała mama. Ile zostało na talerzu?
Ania miała 8 pisanek, z tego 4 dała koleżance. Ile jej zostało?
I tak możemy bawić się w rozwiązywanie zadań o pisankach.
8. Odkrywam siebie –„Litery i liczby” s.67 (6-latki)
- liczenie kropek, skreślanie nieprawidłowych wyników oraz znajdujących się przy nich liter, odczytanie wyrazu z pozostałych liter.
- Liczenie w każdej ramce pisanek znajdujących się po lewej stronie i po prawej, pisanie w okienkach między obrazkami odpowiednich liczb i znaków.
Życzymy wszystkim przedszkolakom i ich rodzinom zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych- wychowawczynie.
31 marca 2021 godz. 09:06