UFO – propozycje zajęć dla 3,4 latków

Temat tygodnia: „Co się dzieje w kosmosie”?
Temat dnia: „UFO”

1. Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych z kosmosem

np.: rakieta (ra-kie-ta), gwiazdy (gwiaz-dy), planety (pla-ne-ty), kosmonauta (kos-mo-nau-ta).

2. Rozwiązanie zagadki.

Czy to spodek
czy rakieta?
Ufoludek
nim ucieka. (UFO)

Nazwa UFO powstała z pierwszych liter angielskich wyrazów oznaczających niezidentyfikowany obiekt latający – ((ang. unidentified flying object)

− Jak mówimy na UFO? (latający spodek)
− Dlaczego tak go nazywamy?

3. Rodzic czyta opowiadanie N. Usenko „UFO”.

Pewnego razu wróżka Laurencja wybrała się do parku na poranny spacerek.
– Jejku! – zawołała nagle i stanęła jak wryta. – Śni mi się czy co? Na polance stoi ogromny
talerz! Cały biały w różowe kwiatki. Skąd on się tu wziął?
– Przyleciał – mruknęła papuga Klarcia.
– Telewizji nie oglądasz czy co? To nie jest zwykły talerz, tylko latający. Nazywa się UFO.
– A kto to są te małe kolorowe, co na nim siedzą?
– Ufoludki, oczywiście. Zobacz, jak płaczą. Chyba mają kłopoty.
– No to chodźmy im pomóc! – zawołała Laurencja.
Ufoludki na ich widok ucieszyły się okropnie i zaczęły pokazywać coś na migi.
– Zepsuły się im baterrryjki – przetłumaczyła Klarcia. – Nie mogą lecieć dalej.
– To ja im takie bateryjki wyczaruję! – Laurencja podniosła swoją czarodziejską różdżkę. Niestety,
za pierwszym razem wyczarowały jej się ogórki. Za drugim – kręgle. A za trzecim – maszynka
do golenia.
– Chyba się nie znam na bateryjkach – westchnęła Laurencja. – W szkole czarownic zawsze
miałam pałę z fizyki.
Ufoludki płakały coraz głośniej i wyrywały sobie z głów czerwone włosy. Laurencja też zaczęła
chlipać.
– Przestań się mazać! – rozzłościła się Klarcia. – Rusz głową!
– Już wiem! – zawołała Laurencja i puknęła się różdżką w czoło.
W jednej chwili z dwu stron talerza wyrosły wielkie nietoperzowe skrzydła, a z trzeciej – puszysty
lisi ogon.
– Pip, pip, kuraa! – wrzasnęły ufoludki i skoczyły do talerza. – Pęki, pęki, pa, pa!
– To na pewno znaczy: „Hip, hip, hurra” i „Dzięki, dzięki” – wyjaśniła Klarcia.
– A „pa, pa” – to sama wiesz.
W chwilę później talerz, machając skrzydłami i powiewając ogonem, zniknął w chmurach.
– Tym razem naprawdę ci się udało – powiedziała Klarcia. – Jesteś zupełnie dobrą czarownicą.
– No myślę – odparła Laurencja i zadarła nos do góry.

4. Rozmowa na temat opowiadania.

Tablica demonstracyjna nr 60.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-aaplus-tablice/mobile/index.html#p=62

− Co zobaczyła wróżka Laurencja w parku?
– Jak wyglądało UFO?
− Dlaczego ufoludki wylądowały w parku?
− Co wyczarowała wróżka zamiast bateryjek?
− Jak się zakończyła ta historia?

5. Pobawcie się przy piosence „Ufoludki na urlopie”

https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw

6. Praca plastyczna – narysujcie lub namalujcie UFO (tak jak sobie je wyobrażacie).

Możecie też wykonać UFO (z pomocą rodziców) z wykorzystaniem papierowego talerzyka

https://edufunkids.com/ufo-praca-plastyczna-z-wykorzystaniem-talerzyka-papierowego/

Życzę miłej pracy. Do zobaczenia:)

Autor: Katarzyna Szteliga


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

marzec 2024
P W Ś C P S N
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Kategorie

Najnowsze komentarze