Moja miejscowość, mój region – propozycje zajęć dla 5,6 – latków

Temat tygodnia: „Moja miejscowość, mój region” – Nowe przygody Olka i Ady” – cz.4 str. 20-27
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html

1. Rodzicu sprawdź czy twoje dziecko potrafi się przedstawić:
– Imię i nazwisko
– Nazwa miejscowości, w której mieszka
– Numer domu
(przypomnijcie dziecku, że tych informacji nie wolno mówić nieznajomym)
– Ta miejscowość to miasto czy wieś?

2. Rodzicu przeczytaj dziecku utwór K. Gowik „Najpiękniejsze miejsce świata”

Są na całym świecie miasteczek tysiące
i są też wioseczki jak z bajeczki.
Tutaj bloki różne, biurowce, wieżowce,
tam domki, łąki, pola, rzeczki.
Słychać tu tramwaje i gwar na chodnikach.
Gdzieś indziej, jak gdaczą sobie kurki.
W jednym miejscu śmiechy, a w drugim muzyka,
a w trzecim cicho płyną chmurki.
Ktoś pokochał morze lub dom nad jeziorem.
Ktoś góry, gdzie czystej wody zdroje.
Ktoś pokochał ciszę i gwiazdy wieczorem.
Ja także kocham miejsce swoje.
Bo ja mieszkam właśnie tu, tutaj tulę się do snu.
Tutaj swoje mam radości i troski.
Każde drzewo tutaj znam, każdą drogę tu i tam.
To jest mój kawałek Polski.
Najpiękniejsze miejsce świata, w prawo, w lewo, w tył i w przód!
Taki to mój mały cud!

3. Rozmowa na temat utworu
− O jakim miejscu jest ten utwór?
− Jakie ono jest?
− Co to znaczy, że mamy „swój kawałek Polski”?

4. Rodzice prześledźcie teraz z dziećmi Karty Pracy cz. 4 od str. 22-24 – zwróćcie uwagę na miejsca pokazane na zdjęciach, które z nich najbardziej przypomina naszą miejscowość, które elementy na zdjęciach pasują do miasta, a które do wioski?
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/npoia-bbplus-kp-4/mobile/index.html

5. Zabawa:

Przygotujcie kartkę papieru.
Pobawcie się teraz przy muzyce: potańczcie, poskaczcie, poruszajcie się, a na przerwę w muzyce wykonujcie polecenia, które przeczyta wam mama.
https://www.youtube.com/watch?v=_D_KvcWxEWs

Parasol – kartka uniesiona wysoko nad głową, dzieci w pozycji stojącej
Teczka – kartka między ręką a tułowiem
Taca – kartka na dłoni wyprostowanej ręki
Figurka – kartka pod nogami
Szczypce – kartka między nogami
Grzybek – kartka na głowie, dzieci w pozycji klęku
Wodospad – kartka spada z głowy
Wachlarz – wachlowanie siebie i mamy
Po każdym wykonanym zadaniu zapytajcie dziecko gdzie jest kartka, a dzieci nazywają pojęcia: nad, pod, na ……

6. Dzieci wykonajcie teraz na kartce papieru działania (do liczenia wykorzystajcie palce u rąk lub dowolne liczmany: klocki, kredki, patyczki, guziczki; (5 latki (które nie chcą), nie muszą pisać cyfr tylko liczą,)

3 + 4 =
2 + 7 =
4 + 6 =
10 – 2 =
8 – 5=
9 – 6 =

7. Rodzice przeanalizujcie z dziećmi 6 letnimi lub wykonajcie ćwiczenie z kart pracy Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz. 2 str. 75
https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html

8. Praca plastyczna:

„Moja miejscowość” – miejsce, które najbardziej lubię – Kochane Dzieci, możecie narysować swój dom, altanka w ogrodzie obok np. sadzawka, domek na drzewie jeżeli macie i go lubicie, przedszkole, przedszkolne podwórko, ale też miejsca, które widziałyście podczas wspólnych spacerów: np., kościół, szkoła, biblioteka. Proszę Was zastanówcie się nad swoją pracą, wykonajcie ją bardzo dokładnie, na całej kartce papieru, nie zapomnijcie zrobić lekkiego tła.
Czekam na Wasze zdjęcia prace.

Pozdrawiam! Katarzyna Szteliga

Autor: Katarzyna Szteliga


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Kategorie

Najnowsze komentarze