Łąka w maju „Motyle” – propozycje zajęć dla 5,6 latków

1. Rozwiązywanie zagadek B. Formy „Mieszkańcy łąki” – Rodzice proszę czytajcie dzieciom treść zagadki, a dzieci odgadują:
Wiosną i latem się pojawia,
kiedy ranek nastaje
jej kropelki są na kwiatkach,
listkach i na trawie. (rosa)

Na niebie jej barwy
pięknie się mienią,
jak most ogromny
łączy niebo z ziemią. (tęcza)

Ma barwne skrzydła,
fruwa nad łąką
i bardzo lubi,
gdy świeci słonko. (motyl)

Błyszczący na jej plecach
płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony. (biedronka)

Rozciąga policzki
jak woreczki małe.
Zimowe zapasy
przenosi w nich całe.
Na czas mroźnej zimy,
gromadzi je w norze.
Ma miłe futerko,
znacie go może? (chomik)

Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje.
Na plecach nosi ciężary,
kopiec wielki buduje. (mrówka)

2. Otwórzcie proszę Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady cz. 4, str. 38

Przyglądnijcie się obrazkom, które przedstawiają cykl rozwojowy motyla, posłuchajcie wiersza, a potem odszukajcie w naklejkach pola z kropkami lub liczbami i ponumerujcie odpowiednio obrazki w Kartach pracy. Opowiedzcie rodzicom jak rozwija się motyl.

Możecie też obejrzeć film o rozwoju motyla.

https://www.youtube.com/watch?v=kVm5k99PnBk

„Bajeczka o motylku”
czyli jak z gąsienicy powstał piękny motyl

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,
opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.
O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,
co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?
A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,
Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,
Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała
I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.
Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały
I listki dookoła ciągle obgryzały,
Bo głodomory z nich były niebywałe
i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.
Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.
Znalazły pod gałązką zakątek mały,
gdzie dookoła kokonem się poowijały.
I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,
siedziała sobie poczwarka motylka.
Aż w końcu kokon popękał wszędzie,
I zaraz z niego motylek będzie.
Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,
Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”
A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka
Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.
Czy teraz już kochane dzieci wiecie,
Skąd motylki borą się na tym świecie?
Autor: Magdalena Tokarczyk, Olga Adamowicz

3. Zabawa ruchowa do muzyki
https://www.youtube.com/watch?v=WKiDUnSIKkk

4. Wróćcie jeszcze raz do Kart pracy cz. 4, str. 38
Pooglądajcie zdjęcia motyli, (zwróćcie uwagę na symetryczne ułożenie i ubarwienie skrzydełek), posłuchajcie ich nazw, który z motyli podoba Wam się najbardziej, opowiedzcie o nim. Popatrzcie teraz na następną stronę – 39. Nazwijcie zwierzęta przedstawione na zdjęciach. Otoczcie pętlą owady. Dokończcie rysunki motyla według wzoru.

5. Praca plastyczna „Motyl” – mile widziana forma przestrzenna
Wykonując motyla, pamiętajcie, że jego skrzydełka są symetryczne i trzeba je pomalować, ozdobić jednakowo po obu stronach tułowia motyla.

Podaję Wam kilka propozycji, możecie zrobić podobnie lub według własnego pomysłu.

Zamiast ręcznika papierowego moczonego w farbie, można użyć np. kolorowej serwetki, a zamiast kreatywnego drucika, może być zwykły drucik, który tatuś znajdzie gdzieś w garażu (pamiętajcie o bezpieczeństwie). Zamiast papierowego talerzyka możecie użyć kolorowej karki technicznej lub zwykłej.

https://www.youtube.com/watch?v=D75mLUF0k0s
https://www.youtube.com/watch?v=LvQU423PT00
https://zabawyzdzieckiem.pl/zabawy/3-5/389-motyl-z-talerzyka-i-rolki

Liczę na waszą pomysłowość i czekam na prześliczne motylki.

Pozdrawiam:) Katarzyna Szteliga

Autor: Katarzyna Szteliga


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

maj 2024
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kategorie

Najnowsze komentarze