„Wyprawa na zieloną planetę” – propozycje zajęć dla 3,4-latków

Temat tygodnia: Co się dzieje w kosmosie?

Temat dnia: Wyprawa na zieloną planetę

1. „Kosmos” – animacja edukacyjna

https://www.youtube.com/watch?v=ahkKIg8NVS0

2.      Bajka logopedyczna – Odlotowe zabawy oddechowe

https://www.youtube.com/watch?v=VwOFVoRI_DA

3.      Ćwiczenia wizualizacyjne „Wyprawa na Zieloną Planetę”

Rodzic/opiekun ustawia krzesełka w rzędzie – symbolizują one siedzenia w rakiecie. Dziecko siada na krześle. Rodzic/opiekun opowiada krótką historię, której może towarzyszyć podkład muzyczny.

Witaj na pokładzie statku kosmicznego! Zabiorę Cię w niezwykłą podróż – na Zieloną Planetę. Zapnij pasy. Ruszamy. Statek wznosi się coraz wyżej i wyżej. Ziemia robi się coraz mniejsza… Jaka ona błękitna! Ale, ale, czujesz? Stajemy się coraz lżejsi. To dziwne uczucie to stan nieważkości – unosisz się w powietrzu, jakbyś  w nim płynął. Widzimy na zewnątrz ciemność kosmosu, którą rozświetlają migoczące gwiazdy. Zapadamy w sen, który będzie trwał kilka lat, ale dla nas to tylko chwila. Budzimy się. Statek kosmiczny zbliża się do Zielonej Planety. Patrzysz z zachwytem na zbliżającą się planetę. Serce bije Ci mocno. Oto cel naszej wyprawy. Na planecie jest życie. Lądujemy. Otacza nas tłum uśmiechniętych mieszkańców planety. Czy przyjmą nas życzliwie? Jak wyglądają mieszkańcy Zielonej Planety? Czy są podobni do nas? Jak wygląda życie na tej planecie?

Rodzic/opiekun przerywa opowieść i pyta:

 − Jak się nazywa ta planeta?

 − Jak mogli wyglądać mieszkańcy zielonej planety?

Wychodzimy ze statku. Wita nas tłum postaci o uśmiechniętych twarzach, ludzkich twarzach, tylko… zielonych. Co za ulga! Zwiedzamy planetę. Jest taka podobna do Ziemi, tylko wszystko jest zielone! Wracamy na Ziemię, szczęśliwi, że gdzieś jest życie podobne do naszego.

4.      Zabawa ruchowa – „Wesołe ufoludki”.

Dziecko naśladują sposób wykonywania podskoków za Rodzicem /opiekunem – podskakuje rytmicznie: na obu nogach jednocześnie, raz na jednej nodze, raz na drugiej, raz do przodu, raz do tyłu itp. Na sygnał (np. klaśnięcie) stają w bezruchu i przybierają dowolną pozę.

5.      „Życie na Zielonej Planecie”

Dziecko wykonuje rysunek zieloną kredką, który przedstawia życie na Zielonej Planecie.

6.      Karta pracy, cz. 2, nr 26. (4-latki)

Rodzic/opiekun mówi do dziecka:

− Odszukaj na obrazku cztery ufoludki, które ukryły się przed mamą Zuzi.

− Posłuchaj imion ufoludków podzielonych rytmicznie. Powiedz je.

7.      Ćwiczenia dotyczące syntezy słuchowej – „Co powiedziałam?”

Rodzic/opiekun wypowiada dotyczące tematu słowa z podziałem na sylaby, np.: ra-kie-ta, kos-mi-ta, pla- ne-ta, księ-życ, nie-bo. Dziecko powtarza całe słowa.

 

Pozdrawiam i życzę kosmicznej zabawy! :)

Maria Kalińska

Autor: Barbara Piotrowska


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

maj 2024
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Kategorie

Najnowsze komentarze